Palubní počítač pro vozy Škoda Felicia
Nová funkce - měření množství paliva v nádrži a dojezdu
Jedná se o úpravu původního projektu palubního počítače která přidává dvě nové funkce a těmi jsou - měření zbývajícího paliva v nádrži a dojezd při současné průměrné spotřebě.
Pro nové funkce je možno použít stávající DPS s několika malými úpravami, případně je možno použit novou - upravenou verzi DPS. Další změny jsou sofwtarové.
Rozdíly oproti původní verzi tedy jsou:
- Změna umístění odporu R5 - 4k7. Nyní je odpor R5 mezi pinem č.33 procesoru a zemí. Je tedy třeba odpor vyjmout a znovu zapájet (původní umístění je mezi pinem č.33 a +5V).
- Přidán nový odpor R15 - 10k. Umístěn je sériově v cestě mezi pinem č.1 na CAN15 konektoru a pinem č.33 procesoru. Tedy oproti původním návrhu je potřeba přerušit cestu z pnu č.1 a vložit do ní odpor R5.
- Na konektoru CAN15 na pin č.1 je přiveden signál z palivoměru vozidla. Je to pin č.1 na žluté svorkovnici na DPS budíků.
- Nový firmware procesoru.
1. Hardwarové úpravy nová DPS.
Aby se nemusela přerušovat cesta na DPS, byla nakreslena nová předloha při provonání s původním návrhem určitě každý okamžitě odhalí provedené úpravy.
a) Schéma zapojení

b) Deska plošných spojů a osazovací plánek

Strana SMD součástek: | Strana klasických součástek: |
![]() |
![]() |
2. Montáž do automobilu
Montáž do automobilu je stejná až na 2úpravy na konektoru Cannon 15:
- Odpojit teplotní čidlo z pinu č.1 a zapojit na pin č.2 - budou tedy dvě čidla "paralelně na jednom pinu."
- Na pin č.1 připojit signál z palivoměru - pin č.1 na žluté svorkovnici na DPS budíků.
Pin konektoru | Význam |
1 | Signálový plováku palivoměru |
2 | Signálový vodič teplotního čidla |
3 | Napájecí napětí stálých 12V |
4 | Napájecí napětí 12V po zapnutí zapalování |
5,6 | Zem |
7 | Výstupní napětí 5V |
8 | Připojení vstřikovacího ventilu motoru |
9 | Signálový vodič hallova snímače na tachometru |
10,11,12,13 | Zem |
14,15 | Výstupní napětí 5V |
Download
Schéma zapojení a deska plošných spojů