Univerzální palubní počítač
+ montáž do vozu Ford Focus 1.6
Univerzální palubní počítač vychází stále z původního projektu počítače pro Škodu Felicii
Použít se dá na jakékoliv auto s klasickým atmosferickým benzínovým motorem bez veriabilního časování ventilů nebo podobných vymožeností.
Jediný rozdíl oproti počítači pro Felicii je signál tachometru. Moderní auta už nemají mechanický převod rychlosti z převodovky lankem přímo do budíku, ale mají přímo digitální signál ať už ze snímače v převodovce nebo ze snímačů ABS.
Původní hallův snímač jsem tedy nahradil pouhou kombinací odpor-zenerova dioda.
Počítač se pak musí zapojit na signál rychlosti někde ve voze. Jako nejlepší varianta (alespoň pro Ford Focus) se ukázal být signál rychlosti pro vstup do autorádia. V konektoru pro auto rádio pak najdeme většinu potřebných přípojných bodů:
- Stále napájecí napětí - pro zálohování naměřených dat.
- Napětí po zapnutí zapalování - pro samotnou funkci počítače.
- Signál pro tachometr.
- Zem - 0V
Upravené schéma zapojení.
Zapojení do auta
1.Demontáž autorádia
Zde si musí každý poradit sám dle typu auta/rádia
2.Zapojení signálů na konektor rádia.
Po úspěšném vyjmutí autorádia FORD 6600 CD RDS-E-ON na nás vypadnou 3konektory:
Na konektoru C445 (jediný dvouřadý) je na pinu č.6 (zelenobílý) signál RYCHLOST:
Na konektoru C446 (nutno rozlišit podle zámku/barev vodičů) jsou napájecí vodiče:
Kompletní zapojení počítače na konektory autorádia:
3.Zapojení vstřikování
Signál pro snímání vstřikování je nutno připojit přímo na konektor vstřikovacího ventilu.
Vždy platí, že vodiče se zeleným pruhem jsou kostra a vodiče s černý pruhem jsou ovládací. Palubní počítač tedy připojíme na libovolný černý vodič (je jedno na který válec) a kabel protáhneme do kabiny a připojíme do počítače.
Ovládání + foto
Ovládání počítače je úplně stejné jako u původního počítače pro Škodu Felicii
Liší se pouze zabudováním do jiného místa v palubní desce
-
Aktuální + průměrná spotřeba
-
Aktální + průměrná rychlost
-
Ujetá vzdálenost + spotřebované množství paliva na této vzdálenosti
-
Čas jízdy:
-
Napětí baterie / dobíjení při nastartovaném motoru
-
Venkovní a vnitřní teplota
Zařízení nebylo schváleno pro provoz v automobilu proto veškerá montáž a užívání je pouze na vlastní nebezpečí. Autor neručí za škody způsobené montáží ani používáním. |